Tak to já zase musím Beryko pochválit, sice jím to trvalo skoro přesně měsíc, ale zpět jsem dostal fungl nový telefon v v kompletním balení, a to 2014811 namísto 2014813. Sice jsem si pak s nimi chvilku dopisoval, protože v reklamačním formuláři mají pro takové případy možnost výběru - výměnu telefonu nebo vrácení peněz a já jsem žádal vrácení peněz. Je to logické, ten telefon ztratil přes 50% na ceně a za původní cenu bych teď mohl mít Redmi 3 Global, ale to zamítli, že je telefon zakoupen na IČ a na ty se to prý nevztahuje.
Ovšem v obchodních podmínkách mají napsáno, že neplatí pro prodej na IČ a že si tam při nákupu mohou určit jiné podmínky, což ale neudělali. Podlé mého názoru pak platí jejích standardní obchodní podmínky, podle jejích názoru nikoliv. Chvilku jsem se s nimi o tom dohadoval, pak mě to přestalo bavit a nechal jsem to tak, ovšem další telefon objednám bez uvedení IČ a jelikož je to do 10.000 Kč a já jsem OSVČ, tak si to do do nákladů mohu dát také.
Zákonná práva z vad (tato část VOP popisuje postup v případě, kdy zboží nemá vady již při převzetí): Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat
u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy:
odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci; nebo
bezplatné odstranění vady zboží opravou; nebo
přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
odstoupení od smlouvy.
u vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy
odstranění vady zboží anebo
přiměřenou slevu z kupní ceny.
....
Tyto VOP se použijí na proces uzavírání smlouvy a na vztahy z uzavřené smlouvy mezi prodávajícím jakožto podnikatelem a kupujícím jakožto spotřebitelem ve smyslu platných právních předpisů. V případě, že kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, ustanovení těchto VOP se nepoužijí a prodávající si vyhrazuje právo vymínit si individuální podmínky uzavření smlouvy s kupujícím, který není spotřebitelem. Není-li ujednáno jinak, platí, že není-li kupujícím spotřebitel, odeslaná objednávka se považuje za návrh na uzavření smlouvy a kupní smlouva je uzavřena momentem doručení přijetí nabídky prodávajícím kupujícímu.