Dlouho jsem s tím také zápasil, nakonec jsem došel k tomuto :
Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť
Nastavení internetového volání je v Telefon - Rozšířená nastavení - Nastavení internetové telefonie. Opravdu ale není poznat, zda jste přihlášeni, nebo ne, je to vidět jen podle polohy přepínačů, v oznamovací oblasti nebo stavovém řádku žádnou notifikaci bohužel nenajdete.Pokud v telefonu nejsou dvě sim karty, telefon nedá na výběr, jak volat. Já v něm mám pouze jednu + microSD. Takže nezbývá, než mít uložený kontakt ve formátu
[email protected], v případě Odoriku tedy
[email protected], kde xxxxxxxxx je telefonní číslo. Pro potřeby volání po internetu mezi čísly v síti odorik použít číslo *
[email protected], kde *xxxxxx je číslo linky u Odoriku. Pokud jsou čísla v těchto formátech, telefon sám pozná, že má volat přes internet.
Zadání čísla v tomto formátu je v aplikaci Kontakty - editovat kontakt - přidat další položku - internetový telefon (SIP).
Screenshot_2017-01-27-19-18-50-645_com.android.contacts.png (47.61 KiB) Zobrazeno 3605 x
Screenshot_2017-01-27-19-19-02-974_com.android.contacts.png (54.17 KiB) Zobrazeno 3605 x
Screenshot_2017-01-27-19-19-15-450_com.android.contacts.png (117.64 KiB) Zobrazeno 3605 x
Pro případ volání přes internet na číslo, které nemám v kontaktech, jsem si založil nový kontakt bez čísla, jen s adresou @sip.odorik.cz Ten jsem si dal do oblíbených a aby byl hned nahoře, pojmenoval ho A. Pokud potřebuji volat na nové číslo, které nemám dosud uložené, vyberu si tento kontakt A, dám volbu upravit před voláním a jen doplním číslo před @sip.odorik.cz a dám volat. Funguje to.
Jinak nezbývá, než použít aplikaci třetí strany, CSipSimple, Zoiper, Sipdroid,... Pokud máte v aplikaci zapnutou integraci do číselníku, telefon vám rovněž nedá vybrat, zda volat přes GSM či internet, ale aplikace rovnou spadne.