[Nezaradené témy]
 #5285  od nob
 před 11 lety
Zakládám téma, pro případ, že někdo bude potřebovat (pokud admin uváží, nechť zkrátí, či vrátí k přepracování):

Po dvoudenním používání jsem na mém MI2 32GB objevil mrtvý pixel, resp. druhý k tomu už asi taky neměl daleko, zkoušel jsem to vydržet, ale prostě mně to sr.. když už tel má tak nádherný displej, tak ho chci bezvadný. Prodávat na Aukru vadný telefon (byť téměř nepostřehnutelně) jsem nechtěl a tak jsem zkusil kontaktovat prodejce.

Odkaz na informace k reklamci: Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť

Jednání:
Psal jsem si na několikrát s podporou, nakonec jsem mluvil přes Skype s Celline, následně mi emailem poslal adresu kam tel. poslat. Patrně postupují standardně/ a logicky takto - nejdříve se ptají na to, zda je v tel nejnovější sw, poté zda aktualizace proběhla určitě v pořádku, nakonec zkouší odkazovat na známé, kteří by případně vlastnili stejný telefon a mohli pomoci. Tady byl drobný problém vysvětlit, že další desítky lidí co nakoupili přes stejnou registraci opravdu neznám :-). Trval jsem na tom, že je to chyba HW a tak trochu jsem počítal, že mi toto neuznají, pakliže se nejedná o větší počet pixelů. Překvapili ale, a celkem bez problému souhlasili s výměnou telefonu, možná i k celkem velké komunitě (všimla si a komentovala, že tady mají dost zákazníků). Samozřejmě bylo nutné zaslat foto závady. Standardně požadují zaslání fotek nejen závady, ale i obdrženého balení zepředu a zezadu. Jelikož to byla závada nahlášená do tří dnů od dodání, měly by se na ni vztahovat podmínky reklamace DOA - Dead on arrival. Doporučuji po přijetí důkladné odzkoušení všeho co půjde.

Zaslání zpět:
Požadavek ze strany Ibuygou byl poslat to přes "registered airmail", což jak jsme si ujasnili, znamená jakoukoliv leteckou poštu, která umožňuje sledování stavu zásilky. Další požadvek byl uvést hodnotu 30 USD kvůli clu. Souhlasili i s případným zasláním přes DHL nebo EMS. K balíčku je potřeba přiložit průvodní dopis s popisem závady a číslem objednávky. V podmínkách reklamace DOA je limit zpětné pošty 40 USD, resp. při překročení je potřeba je kontaktovat,  já jsem se snažil raději zvolit co nejlevnější (možná blbě) způsob. Jak je to se způsobem náhrady poštovného zatím nevím.

Telefon jsem poslal přes Českou poštu jako  "Doporučenou prioritní zásilku do zahraničí", váhu jsem měl cca 430g, poštovné dělalo 163Kč, obdržel jsem potvrzený klasický podací lístek. Chtěl jsem uvést cenu, ale úřednice mě čvrt hodiny přesvědčovala, že tato služba nespadá pod kontrolu celního limitu. Obdobná služba s uvedením ceny, jejíž název si teď nevzpomenu, by vyšla asi třikrát dráž. No nevím nevím, nakonec jsem to tak nechal, ale spíš se jí nechtělo vyplňovat další papíry, uvidíme. Zatím jsem druhý den od podání a stav mám "odesláno do země určení".

Doporučuji si odfotit IMEI telefonu.

Průběh:
Z komunikace s Celline přes Skype jsem myslel (nemohu se zbavit dojmu, že jsem slyšel "no problem, we will ship a new one to you"), že půjde o prostou výměnu kus za kus, a ve specifikaci reklamace půjde o DOA, kde je dokonce hrazeno zpětné poštovné do výše 40 USD. Výslovně jsem by i tázán, kdy zboží přišlo, a kdy jsem hlásil závadu. V jiném případě bych se na to pravděpodobně vykašlal.

Nicméně, po doručení se mnou začala komunikovat Susan (resp. nějakou dobu obě zároveň, aniž by si informace předaly - pokud jsou to opravdu jen dvě osoby...byl to opravdu velký chaos !, několik mailů denně z různých zdrojů) a najednou z toho vyplynulo, že je tel. testován a tím pádem pod DOA nespadá. Musel jsem znovu i zaslat foto, které jsem již posílal předem dvakrát. Na mé připomínky ohledně původní dohody, bez které bych tel. zpět neposílal mi přišlo 19.6. "Není problém, jak bylo dohodnuto. Odesíláme do 48h." Odesláno bylo 29.6. Jelikož jsem již měl před dovolenou, po dohodě jsem nechal poslat DHL, byl jsem žádán o 24USD (ačkoliv den před tím Susan chtěla 20USD), nakonec jsme se shodli na 20.

Výsledek:
4.6. podáno na poště, zásilka doručena 15.6. (vzhledem k svátkům v Číně to odpovídá deklarované době doručení, tj. 5-9 dní), podpora mi mailem potvrdila převzetí, zpětné doručení bylo 1.7. Doručen byl opravený původní telefon.

Závěr:
Je jasné, že toto byla reklamace víceméně na dobrou vůli (tady ale musím zmínit, že u mého Galaxy SII přesně totéž proběhlo bez problému obratem, pokud se to dá porovnávat).

Obecně jak jsem doporučoval domluvu pře Skype, beru zpět. Jedině mailem, ani ne přes chat, i za cenu toho, že na odpověď budete čekat. Pokud možno vyžadovat přesně co se bude dít, co kdo bude platit atd. ... V žádném případě nespoléhat na slíbené termíny. Být hodně trpělivý, obecně prostě asi zákazníkovi slíbí, aby mu vyhověli, ačkoliv v reálu zdaleka není dořešeno.

Faktem je, že tel. přišel opravený - jelikož jsem si nepoznačil IMEI, tak věřím, že mi došel můj původní :-). Byl doručen do termínu, kdy jsem upozorňoval, že nebudu 14 dní dostupný a po doručení jsem byl i dotazován, zda je vše ok.

Tel. přišel s přehranou ROM, problémy s aktualizací jsem pořešil za pomoci ingbrzy, díky.
Naposledy upravil(a) nob dne 14 Říj 2013, 17:38, celkem upraveno 1 x.
Tommy_CZ, djha53k se to líbí
 #5287  od jenicekk
 před 11 lety
1 mrtvy pixel neni duvod k reklamaci, a jak si poznal ze druhy ma taky zachvili umrit? Mel sem doma uz 9kusu Mi2 a kazda mela mrtvej pixel :) Dnes ocekavam dalsi 2 tak hned prekontroluji.
 #5289  od nob
 před 11 lety
áha, tak jsem se měl nejdřív zeptat :-). Zkusil jsem to, poslal jsem foto - uznali, psal jsem, že jsem nečekal.
Naposledy upravil(a) nob dne 06 Čer 2013, 10:06, celkem upraveno 1 x.
 #5292  od Shaman
 před 11 lety
Nevím jak v číně, ze zákona v české republice: pokud nemáš 3 mrtvé pixely vedle sebe, reklamace není uznána. sám jsem shořel na televizi, na noname tabletu pro děcka, a na projekčních 3d brýlích to ani nezkouším.
 #5294  od jenicekk
 před 11 lety
Jeste upresenim, ze videt mrtvy pixel pri 342 PPI chce uz velmi velmi dobry zrak a velmi pozorne to zkoumat. A hlavne cekat ze dojde KUS bez deat/hot pixelu je taky sazka do loterie. Toto jsem jeste chapal v dobach iPhone 3g/3gs kde byl mrtvej pixel videt z 1 metru jak byl velky, ale tady to postrada smysl. :)
 #5295  od nerd
 před 11 lety
mrtvy pixel JE na reklamaciu!!! uz asi pred 5-6 rokmi bola norma podla ktorej bol"1mrtvy na 1 000 000dobrych" dovodom reklamacie.
kedze mi2 ma 921600pixelov tak uz jeden vadny znamena ze display by ti mali vyreklamovat.
mal som jeden vadny pixel na motorala razr qHD display a tak isto reklamacia bez problemov.
 #5296  od nob
 před 11 lety
p r o s í m stop diskuzi o pixelech, myslím že téma vyčerpáno - byť to chápu, téma jsem založil pro ty, co případně budou něco reklamovat jako jakýsi návod.

btw - u mého galaxy SII mi při reklamci 2mrtvých pixelů obratem vyměnili displej
Přílohy
pixel.jpg
Naposledy upravil(a) nob dne 06 Čer 2013, 10:15, celkem upraveno 1 x.
 #5297  od BiGSh0cK
 před 11 lety
já jsem si zatim žádného mrtvého pixelu nevšiml, ale ani to nebudu podrobně zkoumat, pak bych o něm věděl pokud tam je a vadil by mi pořád :D

Odesláno z mého MI 2S pomocí Tapatalk 2
 #5299  od mar72
 před 11 lety
.i!
Naposledy upravil(a) mar72 dne 29 Zář 2013, 09:56, celkem upraveno 1 x.
 #5301  od Shaman
 před 11 lety
Naposledy do toho vstoupím:

Norma ISO 13406-2 - Jelikož se každý LCD displej skládá z minimálně 2,35 milionů subpixelů nebo tranzistorů (15"), není z hlediska výrobních technologií prakticky možné předcházet ztrátám pixelů. Do prodeje mohou být dány LCD s maximálně deseti vadnými pixely. Norma stanovuje v souvislosti s vadnými pixely následující třídy:

Reklamovat muzes vadu. Pokud vyrobce negarantuje nulu, ma smulu. 1 neni vada!!! Leda muze vratit ve 14 dnech v pripade nakupu prostredky na dalku.
Jsou rozděleny do čtyř tříd, tří typů vadných pixelů a dvou frekvenčních kritérií. Vadné pixely se mohou vyskytnout jako zářivé pixely, černé pixely nebo ztráta subpixelů (nebo blikající pixely). Frekvenční kritéria rozlišují zaprvé počet bílých nebo černých pixelů vyskytujících se v konkrétní oblasti (klastru) a zadruhé ztráty subpixelů nebo blikající pixely vyskytující se v klastru. Čtyři třídy určují maximální povolený počet chyb u každého typu vadných pixelů. LC displeje značky ADI, SONY, EIZO a většina dalších LCD na našem trhu jsou zařazeny do třídy II. To znamená jestliže je počet těchto vadných bodů menší než deset, (2xTyp1, 2xTyp2 a 5xTyp3 = 2 černé body + 2 bílé body + 5 barevných bodů = max. 9 vadných) nevzniká zákazníkovi nárok na výměnu nebo reklamaci LCD displeje.

Záleží tedy na obchodních podmínkách prodejce, na podmínkách výrobce, a na postiženém, jak má ostré lokty...
 #5302  od nob
 před 11 lety
Shaman: wow, to je popis. ano souhlas, nejvíce záleží na prodejci, který někdy uzná věci i nad rámec povinného.

admin: doporučoval bych diskuzi o "vadném" displeji přesunout do nového tématu?
Naposledy upravil(a) nob dne 06 Čer 2013, 10:30, celkem upraveno 1 x.
 #5306  od nerd
 před 11 lety
shaman :) norma ISO 13406-2 ktora je uvedena na strankach ALZA.CZ ako norma urcujuca pocet vadnych pixelov je uz davno zrusena,  tato norma vznikla cca pred 10 rokmi a sam uznas ze odvtedy sa to pri displayoch trosku zmenilo :)
Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť
Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť
 #5313  od Shaman
 před 11 lety
Tak daleko jsem nebádal, zda určitá norma je nebo není platná. Já jen že jsem si nabil držku před půlrokem, prostě obchodní podmínky daného prodejce nebo obchodní politika určitých značek jsou dané, jen si je projít a nastudovat.Takový Samsung jako značka garantuje nula vadných pixelů, ovšem pokud to koupíš u Alzy, ta tě vysvátkuje právě na jejich podmínkách o 3 vadných pixelech. Každopádně momentálně tohle je jedno zrovna v tomhle tématu.


Já doufám v kolegovu úspěšnou reklamaci bez nějaké další zbytečné problematičnosti jak od prodejce, výrobce tak přepravce.
Tahle věc se může do budoucna dotknout kohokoliv, tak ať to vyjde.
 #5634  od nob
 před 11 lety
"zásilka převzata vyměňovací poštou v zemi určení - Čína"

CRM jim moc nefunguje, kontaktují bez ladu a skladu, příp. znalosti předchozí komunikace.
 #7905  od nob
 před 11 lety
telefon by měl být zpět v Ostravě, doručení čekám zítra, tj. celková doba těsně pod 30dní, což je dost dobré na to, že je tam čína a zpět
byl to trošku boj - způsobený ale spíš reklamací na hranicí uznání (resp. toto spíše byla jejich dobrá vůle ji přijmout) a jejich chaosem ve způsobu vyřizování, podrobnosti doplním do prvního příspěvku jakmile budu moct
každopádně termíny jako dnes, zítra atd. je potřeba brát se značnou rezervou :-)
Naposledy upravil(a) nob dne 01 Čer 2013, 09:29, celkem upraveno 1 x.
 #8189  od lukas.fejgl
 před 11 lety
to nob

asi budu muset taky poslat Mi2S 16gb zpet do ciny, muzu vedet na jakou si posilal adresu a zda tu uz dorazil..?
 #8190  od nob
 před 11 lety
Adresa je v odkazu k informacím o reklamaci v prvním příspěvku,  nejdřív ale kontaktuj support. Už přišel  jak budu mít víc času dopíšu.
 #8397  od wolfcv
 před 11 lety
[quote="nob"]
Zakládám téma, pro případ, že někdo bude potřebovat (pokud admin uváží, nechť zkrátí, či vrátí k přepracování):

Po dvoudenním používání jsem na mém MI2 32GB objevil mrtvý pixel, resp. druhý k tomu už asi taky neměl daleko, zkoušel jsem to vydržet, ale prostě mně to sr.. když už tel má tak nádherný displej, tak ho chci bezvadný. Prodávat na Aukru vadný telefon (byť téměř nepostřehnutelně) jsem nechtěl a tak jsem zkusil kontaktovat prodejce.

Odkaz na informace k reklamci: Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť

Jednání:
Psal jsem si na několikrát s podporou, nakonec jsem mluvil přes Skype s Celline - doporučuji jako nejrychlejší a nejspolehlivější způsob domluvy, následně mi ji potvrdila i emailem. Patrně postupují standardně/ a logicky takto - nejdříve se ptají na to, zda je v tel nejnovější sw, poté zda aktualizace proběhla určitě v pořádku, nakonec zkouší odkazovat na známé, kteří by případně vlastnili stejný telefon a mohli pomoci. Tady byl drobný problém vysvětlit, že další desítky lidí co nakoupili přes stejnou registraci opravdu neznám :-). Trval jsem na tom, že je to chyba HW a tak trochu jsem počítal, že mi toto neuznají, pakliže se nejedná o větší počet pixelů. Překvapili ale, a celkem bez problému souhlasili s výměnou telefonu, možná i k celkem velké komunitě (všimla si a komentovala, že tady mají dost zákazníků). Samozřejmě bylo nutné zaslat foto závady. Standardně požadují zaslání fotek nejen závady, ale i obdrženého balení zepředu a zezadu. Jelikož to byla závada nahlášená do tří dnů od dodání, vztahují se na ni podmínky reklamace DOA - Dead on arrival. Doporučuji po přijetí důkladné odzkoušení všeho co půjde.

Zaslání zpět:
Požadavek ze strany Ibuygou byl poslat to přes "registered airmail", což jak jsme si ujasnili, znamená jakoukoliv leteckou poštu, která umožňuje sledování stavu zásilky. Další požadvek byl uvést hodnotu 30 USD kvůli clu. Souhlasili i s případným zasláním přes DHL nebo EMS. K balíčku je potřeba přiložit průvodní dopis s popisem závady a číslem objednávky. V podmínkách reklamace DOA je limit zpětné pošty 40 USD, resp. při překročení je potřeba je kontaktovat,  já jsem se snažil raději zvolit co nejlevnější (možná blbě) způsob. Jak je to se způsobem náhrady poštovného zatím nevím.

Telefon jsem poslal přes Českou poštu jako  "Doporučenou prioritní zásilku do zahraničí", váhu jsem měl cca 430g, poštovné dělalo 163Kč, obdržel jsem potvrzený klasický podací lístek. Chtěl jsem uvést cenu, ale úřednice mě čvrt hodiny přesvědčovala, že tato služba nespadá pod kontrolu celního limitu. Obdobná služba s uvedením ceny, jejíž název si teď nevzpomenu, by vyšla asi třikrát dráž. No nevím nevím, nakonec jsem to tak nechal, ale spíš se jí nechtělo vyplňovat další papíry, uvidíme. Zatím jsem druhý den od podání a stav mám "odesláno do země určení".

Výsledek:
4.6. podáno na poště, zásilka doručena 15.6. (vzhledem k svátkům v Číně to odpovídá deklarované době doručení, tj. 5-9 dní), podpora mi mailem potvrdila převzetí.
Původní domluva přes Skype byla o prosté výměně kus za kus, alespoň tak jsem to pochopil, v potvrzení mi ale píšou, že dají vědět, jakmile bude opraveno, uvidím.
?
[/quote]

Prosím tě poraď mi adresu kam to poslat a pokud bys byl tak hodný tak i pomoz. Dal sem ho nabíjet a po tom co sem ho sundal (100% baterie) sem jej chtěl odemknout, ale nešlo to. Pak zhasnul tak sem ho znovu rozsvítil a on jen problikl a pak se vypl a už nejde zapnout. Nabíječkou to neni, to sem zkoušel, mám podezření na desku. Potřebuji radu jak s reklamací. Na suport sem již psal ale ta adresa by se hodila. Děkuji moc. Jinak mi vydržel 14 dní.  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
 #8399  od ingbrzy
 před 11 lety
verziu MIUI ROM mas aku..? pouzivas nasu..?
 #8403  od wolfcv
 před 11 lety
Jj vasi a objednano bylo prez vas link a podle navodu
 #8405  od ingbrzy
 před 11 lety
Takze po pripojeni na nabijacku uz nereaguje?  Ani LED?  Ani do MiRecovery sa nedostanes?  Volume up + power

~Tapatalk 4~
 #8407  od wolfcv
 před 11 lety
Kdyz ho dam na nabijecku tak nic nesviti jen po chvilce se zahreje. Jinak nabijecka fachci to sem zkusil na druhym tel. A recovery nejde. Podle me asi deska v haji
 #8408  od ingbrzy
 před 11 lety
Ani fastboot?  Volume dole + power... Ani na pripojenie k pc nereaguje?

~Tapatalk 4~
 #8410  od ingbrzy
 před 11 lety
Ok..  R.I.P...  Neboj,  reklamacia bude v pohode..  Len im napis,  ze som ti potvrdil,  ze to nie je SW zavada.. 

~Tapatalk 4~

Pokud chcete poděkovat a finančně podpořit naši práci na překladech MIUI do CZ SK jazyka. Děkujeme!

Kdo je online

Ve fóru je celkem 0 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 0 hostů (založeno na uživatelích aktivních během posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 485 uživatelů dne 09 Kvě 2021, 17:10

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

MIUI KOMUNITA

Czech Slovak United-Kingdom Poland Russia Ukraine Italy Germany Spain Indonesia India Switzerland Bulgaria Brazil Portugal Slovenia France Greece China Turkey Hungary Israel Australia Thailand Bangladesh Saudi-Arabia Croatia Norway

O nás

MIUI CZECH & SLOVAK je oficiální fanpage MI.com pro Českou a Slovenskou republiku. Staráme se o překlady MIUI ROM do CZ a SK nejen pro všechny Xiaomi zařízení. Kontakt contact(at)miuios.cz

Naše překlady jsou chráněné licencí Creative Commons 3.0

cc by nc nd

Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko

pecat