Zakládám téma, pro případ, že někdo bude potřebovat (pokud admin uváží, nechť zkrátí, či vrátí k přepracování):
Po dvoudenním používání jsem na mém MI2 32GB objevil mrtvý pixel, resp. druhý k tomu už asi taky neměl daleko, zkoušel jsem to vydržet, ale prostě mně to sr.. když už tel má tak nádherný displej, tak ho chci bezvadný. Prodávat na Aukru vadný telefon (byť téměř nepostřehnutelně) jsem nechtěl a tak jsem zkusil kontaktovat prodejce.
Odkaz na informace k reklamci: Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť
Jednání:
Psal jsem si na několikrát s podporou, nakonec jsem mluvil přes Skype s Celline, následně mi emailem poslal adresu kam tel. poslat. Patrně postupují standardně/ a logicky takto - nejdříve se ptají na to, zda je v tel nejnovější sw, poté zda aktualizace proběhla určitě v pořádku, nakonec zkouší odkazovat na známé, kteří by případně vlastnili stejný telefon a mohli pomoci. Tady byl drobný problém vysvětlit, že další desítky lidí co nakoupili přes stejnou registraci opravdu neznám :-). Trval jsem na tom, že je to chyba HW a tak trochu jsem počítal, že mi toto neuznají, pakliže se nejedná o větší počet pixelů. Překvapili ale, a celkem bez problému souhlasili s výměnou telefonu, možná i k celkem velké komunitě (všimla si a komentovala, že tady mají dost zákazníků). Samozřejmě bylo nutné zaslat foto závady. Standardně požadují zaslání fotek nejen závady, ale i obdrženého balení zepředu a zezadu. Jelikož to byla závada nahlášená do tří dnů od dodání, měly by se na ni vztahovat podmínky reklamace DOA - Dead on arrival. Doporučuji po přijetí důkladné odzkoušení všeho co půjde.
Zaslání zpět:
Požadavek ze strany Ibuygou byl poslat to přes "registered airmail", což jak jsme si ujasnili, znamená jakoukoliv leteckou poštu, která umožňuje sledování stavu zásilky. Další požadvek byl uvést hodnotu 30 USD kvůli clu. Souhlasili i s případným zasláním přes DHL nebo EMS. K balíčku je potřeba přiložit průvodní dopis s popisem závady a číslem objednávky. V podmínkách reklamace DOA je limit zpětné pošty 40 USD, resp. při překročení je potřeba je kontaktovat, já jsem se snažil raději zvolit co nejlevnější (možná blbě) způsob. Jak je to se způsobem náhrady poštovného zatím nevím.
Telefon jsem poslal přes Českou poštu jako "Doporučenou prioritní zásilku do zahraničí", váhu jsem měl cca 430g, poštovné dělalo 163Kč, obdržel jsem potvrzený klasický podací lístek. Chtěl jsem uvést cenu, ale úřednice mě čvrt hodiny přesvědčovala, že tato služba nespadá pod kontrolu celního limitu. Obdobná služba s uvedením ceny, jejíž název si teď nevzpomenu, by vyšla asi třikrát dráž. No nevím nevím, nakonec jsem to tak nechal, ale spíš se jí nechtělo vyplňovat další papíry, uvidíme. Zatím jsem druhý den od podání a stav mám "odesláno do země určení".
Doporučuji si odfotit IMEI telefonu.
Průběh:
Z komunikace s Celline přes Skype jsem myslel (nemohu se zbavit dojmu, že jsem slyšel "no problem, we will ship a new one to you"), že půjde o prostou výměnu kus za kus, a ve specifikaci reklamace půjde o DOA, kde je dokonce hrazeno zpětné poštovné do výše 40 USD. Výslovně jsem by i tázán, kdy zboží přišlo, a kdy jsem hlásil závadu. V jiném případě bych se na to pravděpodobně vykašlal.
Nicméně, po doručení se mnou začala komunikovat Susan (resp. nějakou dobu obě zároveň, aniž by si informace předaly - pokud jsou to opravdu jen dvě osoby...byl to opravdu velký chaos !, několik mailů denně z různých zdrojů) a najednou z toho vyplynulo, že je tel. testován a tím pádem pod DOA nespadá. Musel jsem znovu i zaslat foto, které jsem již posílal předem dvakrát. Na mé připomínky ohledně původní dohody, bez které bych tel. zpět neposílal mi přišlo 19.6. "Není problém, jak bylo dohodnuto. Odesíláme do 48h." Odesláno bylo 29.6. Jelikož jsem již měl před dovolenou, po dohodě jsem nechal poslat DHL, byl jsem žádán o 24USD (ačkoliv den před tím Susan chtěla 20USD), nakonec jsme se shodli na 20.
Výsledek:
4.6. podáno na poště, zásilka doručena 15.6. (vzhledem k svátkům v Číně to odpovídá deklarované době doručení, tj. 5-9 dní), podpora mi mailem potvrdila převzetí, zpětné doručení bylo 1.7. Doručen byl opravený původní telefon.
Závěr:
Je jasné, že toto byla reklamace víceméně na dobrou vůli (tady ale musím zmínit, že u mého Galaxy SII přesně totéž proběhlo bez problému obratem, pokud se to dá porovnávat).
Obecně jak jsem doporučoval domluvu pře Skype, beru zpět. Jedině mailem, ani ne přes chat, i za cenu toho, že na odpověď budete čekat. Pokud možno vyžadovat přesně co se bude dít, co kdo bude platit atd. ... V žádném případě nespoléhat na slíbené termíny. Být hodně trpělivý, obecně prostě asi zákazníkovi slíbí, aby mu vyhověli, ačkoliv v reálu zdaleka není dořešeno.
Faktem je, že tel. přišel opravený - jelikož jsem si nepoznačil IMEI, tak věřím, že mi došel můj původní :-). Byl doručen do termínu, kdy jsem upozorňoval, že nebudu 14 dní dostupný a po doručení jsem byl i dotazován, zda je vše ok.
Tel. přišel s přehranou ROM, problémy s aktualizací jsem pořešil za pomoci ingbrzy, díky.
Po dvoudenním používání jsem na mém MI2 32GB objevil mrtvý pixel, resp. druhý k tomu už asi taky neměl daleko, zkoušel jsem to vydržet, ale prostě mně to sr.. když už tel má tak nádherný displej, tak ho chci bezvadný. Prodávat na Aukru vadný telefon (byť téměř nepostřehnutelně) jsem nechtěl a tak jsem zkusil kontaktovat prodejce.
Odkaz na informace k reklamci: Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť
Jednání:
Psal jsem si na několikrát s podporou, nakonec jsem mluvil přes Skype s Celline, následně mi emailem poslal adresu kam tel. poslat. Patrně postupují standardně/ a logicky takto - nejdříve se ptají na to, zda je v tel nejnovější sw, poté zda aktualizace proběhla určitě v pořádku, nakonec zkouší odkazovat na známé, kteří by případně vlastnili stejný telefon a mohli pomoci. Tady byl drobný problém vysvětlit, že další desítky lidí co nakoupili přes stejnou registraci opravdu neznám :-). Trval jsem na tom, že je to chyba HW a tak trochu jsem počítal, že mi toto neuznají, pakliže se nejedná o větší počet pixelů. Překvapili ale, a celkem bez problému souhlasili s výměnou telefonu, možná i k celkem velké komunitě (všimla si a komentovala, že tady mají dost zákazníků). Samozřejmě bylo nutné zaslat foto závady. Standardně požadují zaslání fotek nejen závady, ale i obdrženého balení zepředu a zezadu. Jelikož to byla závada nahlášená do tří dnů od dodání, měly by se na ni vztahovat podmínky reklamace DOA - Dead on arrival. Doporučuji po přijetí důkladné odzkoušení všeho co půjde.
Zaslání zpět:
Požadavek ze strany Ibuygou byl poslat to přes "registered airmail", což jak jsme si ujasnili, znamená jakoukoliv leteckou poštu, která umožňuje sledování stavu zásilky. Další požadvek byl uvést hodnotu 30 USD kvůli clu. Souhlasili i s případným zasláním přes DHL nebo EMS. K balíčku je potřeba přiložit průvodní dopis s popisem závady a číslem objednávky. V podmínkách reklamace DOA je limit zpětné pošty 40 USD, resp. při překročení je potřeba je kontaktovat, já jsem se snažil raději zvolit co nejlevnější (možná blbě) způsob. Jak je to se způsobem náhrady poštovného zatím nevím.
Telefon jsem poslal přes Českou poštu jako "Doporučenou prioritní zásilku do zahraničí", váhu jsem měl cca 430g, poštovné dělalo 163Kč, obdržel jsem potvrzený klasický podací lístek. Chtěl jsem uvést cenu, ale úřednice mě čvrt hodiny přesvědčovala, že tato služba nespadá pod kontrolu celního limitu. Obdobná služba s uvedením ceny, jejíž název si teď nevzpomenu, by vyšla asi třikrát dráž. No nevím nevím, nakonec jsem to tak nechal, ale spíš se jí nechtělo vyplňovat další papíry, uvidíme. Zatím jsem druhý den od podání a stav mám "odesláno do země určení".
Doporučuji si odfotit IMEI telefonu.
Průběh:
Z komunikace s Celline přes Skype jsem myslel (nemohu se zbavit dojmu, že jsem slyšel "no problem, we will ship a new one to you"), že půjde o prostou výměnu kus za kus, a ve specifikaci reklamace půjde o DOA, kde je dokonce hrazeno zpětné poštovné do výše 40 USD. Výslovně jsem by i tázán, kdy zboží přišlo, a kdy jsem hlásil závadu. V jiném případě bych se na to pravděpodobně vykašlal.
Nicméně, po doručení se mnou začala komunikovat Susan (resp. nějakou dobu obě zároveň, aniž by si informace předaly - pokud jsou to opravdu jen dvě osoby...byl to opravdu velký chaos !, několik mailů denně z různých zdrojů) a najednou z toho vyplynulo, že je tel. testován a tím pádem pod DOA nespadá. Musel jsem znovu i zaslat foto, které jsem již posílal předem dvakrát. Na mé připomínky ohledně původní dohody, bez které bych tel. zpět neposílal mi přišlo 19.6. "Není problém, jak bylo dohodnuto. Odesíláme do 48h." Odesláno bylo 29.6. Jelikož jsem již měl před dovolenou, po dohodě jsem nechal poslat DHL, byl jsem žádán o 24USD (ačkoliv den před tím Susan chtěla 20USD), nakonec jsme se shodli na 20.
Výsledek:
4.6. podáno na poště, zásilka doručena 15.6. (vzhledem k svátkům v Číně to odpovídá deklarované době doručení, tj. 5-9 dní), podpora mi mailem potvrdila převzetí, zpětné doručení bylo 1.7. Doručen byl opravený původní telefon.
Závěr:
Je jasné, že toto byla reklamace víceméně na dobrou vůli (tady ale musím zmínit, že u mého Galaxy SII přesně totéž proběhlo bez problému obratem, pokud se to dá porovnávat).
Obecně jak jsem doporučoval domluvu pře Skype, beru zpět. Jedině mailem, ani ne přes chat, i za cenu toho, že na odpověď budete čekat. Pokud možno vyžadovat přesně co se bude dít, co kdo bude platit atd. ... V žádném případě nespoléhat na slíbené termíny. Být hodně trpělivý, obecně prostě asi zákazníkovi slíbí, aby mu vyhověli, ačkoliv v reálu zdaleka není dořešeno.
Faktem je, že tel. přišel opravený - jelikož jsem si nepoznačil IMEI, tak věřím, že mi došel můj původní :-). Byl doručen do termínu, kdy jsem upozorňoval, že nebudu 14 dní dostupný a po doručení jsem byl i dotazován, zda je vše ok.
Tel. přišel s přehranou ROM, problémy s aktualizací jsem pořešil za pomoci ingbrzy, díky.
Naposledy upravil(a) nob dne 14 Říj 2013, 17:38, celkem upraveno 1 x.