Doporučuji neřešit, pokud někdo irituje, tak prostě ignorovat ;] ..
Je to prosté, fyzika a princip focení je zcela jasný, ať se jedná o kinofilm, zrcadlo nebo mobil. Aby se vytvořil nějaký snímek, prostě musí mít snímač dostatek fotonů, "světla", aby je mohl přeměnit na signál, informaci, jedničky a nuly.
To, co ovlivňuje expozici, je obecně citlivost, pak čas a clona. Citlivost je jasná, čím (v digitálním světě) vyšší ISO, tím vyšší potencionální šum. Ten se dá částečně algoritmy eliminovat. Clona ("velikost díry v objektivu") nás v mobilu nezajímá, prostě tam clona není (stejná světelnost), takže kromě citlivosti můžeme expozici ovlivnit jen časem.
Takže ve tmavých scénách se zvýší citlivost na nějakou ještě přijatelnou úroveň (aby to nebyl "velkej šumák", digitální šum je na rozdíl od analogového zrna ne úplně hezký) a zbytek se dožene časem. Dlouhým časem. Takže když se během toho, co snímek exponujeme, něco pohne, holt vznikne motion blur, to je to rozmazání. Prostě je málo fotonů, musí tam proudit déle, aby nějaká použitelná informace vznikla.
Jednoduché jak facka. Samozřejmě jsou zde ještě mechanismy spojování více bodů na snímači a další technologie, ale tenhle základ prostě platí.
Takže čím světelnější optika, čím lepší algoritmy na odšumování, tím může být kratší čas a eliminace motion blur. Ale prostě očurat se to stále nedá :). S tím neudělá nic ani Samsung :P