Jsem debil a po předchozí velmi špatné zkušenosti s nákupem na gearbest jsem se nechal zlákat a nakoupil u nich znovu. Věřil jsem, že jsem měl jen smůlu a byla to souhra náhod. Jednalo se ale nákup z EU skladu s expresním dodáním 2-5dnů, takže jsem nečekal problémy. Chyba!
Zboží odeslali následující den po zaplacení, poskytli sledovací číslo a odkaz na sledování (17track), dále bylo uvedeno, že to odeslali jako EU express a doba dodání je 2-5 dní, přepravní společnost neuvedli.
Po pěti dnech od odeslání zásilka stále nedorazila a sledovací číslo stále nezačalo fungovat. Neváhal jsem a kontaktoval jsem support. Odpověděli, že mám počkat 3-5 dní než začne sledovací číslo fungovat. Počkal jsem, ale ani po deseti dnech nezačalo fungovat a zásilka nikde. Na supportu mi řekli že je s mojí zásilkou asi nějaký problém a mám dále čekat. Prý mám zkusit kontaktovat přepravní společnost (jen netuším jakou). Po dvou týdnech najednou sledovací číslo začalo fungovat. Bylo to odesláno přes nějaký One world express a status zásilky je "Parcel Data received" a u toho datum odeslání, tzn 2 týdny zpět. Zkusil jsem tedy kontaktovat přepravní společnost. Bleskově mi odpověděli, že daný status znamená, že odesílatel jim pouze poslal data o zásilce, ale zásilku jim fyzicky nepředal a nemohou tedy doručit zásilku, kterou neobdrželi. Prý je to už dlouhá doba od odeslání a mám se domluvit s prodejcem, aby to poslali znovu nebo mi vrátili peníze.
Kopii emailu jsem poslal na gearbest support.
Odpověděli, že je nějaký problém a mám počkat 3-5 dní. Počkal jsem. Nyní jsou to už 3 týdny od odeslání. Opět se nic nezměnilo. Support mi řekl, ať počkám 2-3 dny. Nic. Dále mám čekat 7 dní a pokud se nic nezmění, nabídnou mi řešení.
Podle očekávání se nic nezměnilo a žádal jsem tedy to jejich řešení. Nyní je to již 5 týdnů od odeslání. Odpověděli, že zásilka se asi ztratila. Z objednávky vidí, že jsem nezaplatil pojištění. Zásilku ztratila přepravní společnost a oni za nic nemohou. Ale jako zákazníka si mě velmi váží a tak si mohu vybrat z těch dvou řešení:
Buď zaplatím 50% z již zaplacené částky a oni mi to pošlou znovu. Doba dodání 10-25 pracovních (takže už ne z EU ale z Číny).
A nebo mi jako důkaz dobré vůle (jejich slova) vrátí 40% peněz jako kredit na další nákup.
Okamžitě jsem je poslal někam. Nabídli, že by tedy šlo, že mi vrátí celou částku za zboží, ale bez poštovného (8$). Oni prý poštovné zaplatit museli, takže ho nemohou vrátit.
Napsal jsem, že chci zboží, které jsem zakoupil nebo zpět peníze a psal jsem, že jinak se budu muset obrátit na PayPal. Odpověděli, že všechno mi nevrátí, protože si nemohou dovolit přijít o zboží a o poštovné.
Už jsem se nezdržoval další zbytečnou diskuzí a po šesti týdnech od odeslání jsem otevřel paypal case a pro úplnost jsem dodal screen celé komunikace se supportem. Nechal jsem to několik dní běžet, ale gb se neobtěžovali odpovědět, takže jsem case předal paypalu. Dle očekávání rozhodli v můj prospěch a po dvou měsících jsem dostal peníze zpět.
Druhý nákup na gearbest a opět naprostá tragédie. S přehledem nejhorší obchod na jaký jsem narazil. Je to banda zlodějů, nebýt paypalu, tak jsem přišel o dost peněz.
Už bych u nich nic nekoupil ani kdyby mi k tomu dali zlatý prase. Radši si pár korun připlatit a dostat zboží rychle než se s gb měsíce dohadovat a nic z toho. Nikomu nedoporučuji!