Jak jsem slíbil, popíšu zde veselý příběh smrti mých stratosek a pokusu o jejich reklamaci. Nechť slouží jako varování případným zájemcům o koupi těchto hodinek...
Stratosky jsem koupil na jaře 2019 před dovčou jako upgrade bipek které jsem věnoval přítelkyni. Jelikož jsem nechtěl čekat na dodání z Číny (nestihnul bych tu dovolenou), koupil jsem je v ČR v nejlevnějším eshopu co se naskytnul s tím, že s případnou reklamací steně neuspěju a je to prašť jako uhoď jak v té Číně... (při přečtení recenzí na ten eshop to bylo víc než jasné...
) Po nějakých 3 měsících fungování stratoskám odpadla tradičně krytka senzoru tepu (asi jako všem ostatním majitelům...). Jelikož jsem jí měl, přecijen jsem zkusil reklamaci místo zakoupení lepidla. Reklamaci mi zamítly s veselým konstatováním "mechanického poškození" (za které si prý můžu sám). No nic jiného jsem ani nečekal, ale krytku aspoň zalepili. A zelepili jí fakt pořádně, jelikož držela fest až doposud. Pro jistotu jsem ale s hodinkama do vody už nelez. No a před letošní dovolenou jsem jednou v noci šel spát a když jsem se ráno vzbudil, na displeji v pravém horním rohu byl bílý flek a přes displej čáry (hodinky přes noc ležely na stolku) viz foto o pár příspěvků výš. Kupodivu jsem zjistil, že zdaleka nejsem sám viz. toto video
a komenty pod ním. V komentech sice uvádějí, že bílý flek je způsoben vodou, ale jak se později ukázalo, není tomu tak. Ale abych to zkrátil, hodinky jsem opět reklamoval s tím, že tentokrát je v čudu displej. Přijímací technik který hodinky přebíral první co udělal bylo že začal zkoumat krytku senzoru zda je na místě
Moc dobře znal největší slabinu stratosek... Do přijímacího protokolu proto napsal, že hodinky mají flek na displeji, čáry a poškrábaný displej (jeden malý škrábanečeček
). O krytce senzoru ani slovo. No a jaké bylo moje překvapení, když po zhruba týdnu mi na dovču do mailu přišlo zamítnutí reklamace z důvodu hádejte čeho
No přece odlepené krytky senzoru
A mechanického poškození LCD. No začal jsem si pánem dopisovat. Napsal jsem, že muselo dát technikovi hodně práce to kvalitně jím přilepené sklíčko zase odlepit, že jistě musel pěkně nadávat... Ale že celkem nechápu jak lze mechanicky poškodit displej tak že se na něm objeví bílý flek a čáry bez toho aniž bych prasknul gorilla glass... Bylo mi odpovězeno, že ve světě firmy SERVATECH (to je ten obchod kde jsem to koupil) to možné je a že jsem tudíž nedodržel pokyny v uživatelské příručce. Na otázku který konkrétní bod uživatelské příručky jsem nedodržel mi bylo odpovězeno, že to musím vědět já sám... No ještě jsem si s nimi trochu psal ve veselém duchu, že chápu jejich obchodní politiku, že prodávají tak levně šedý dovoz z ali, že logicky nemůžou pak akceptovat reklamace, jelikož by prodělali gatě, ale že kdyby přešli na dropshipping nemuseli by reklamace řešit vůbec a neměli by tolik nas....ných zákazníků
Dokonce jsem jim i přátelsky nabídnul kompromis ve formě slevy na nákup jiných hodinek u nich, ale bez úspěchu. Po dovče, v pondělí jsem se pro hodinky stavil. Že na displeji nic nesvítí jsem přičítal vybité baterce za ten měsíc co to tam bylo. Ale až doma jsem zjistil, že zvídavý techniky nejen odlepil krytku senzoru aby měl argument na zamítnutí reklamace, ale i se podíval copak se nachází pod displejem. Aneb použil fén a ostrý nástroj a displej vyškubnul ven (poznal jsem to podle mezírky mezi tělem a displejem. Zřejmě přerušil kablík, takže displej už je mrtvý úplně (jen ten bílý flek se o kus zmenšil). Displej po vyndání pak nasadil naspátek, ale neobtěžoval se lepením, proto jsem na to přišel při ohledání. Buď byl jen zvídavý a nebo to byla pojistka pro případ, že bych chtěl věc řešit přes znalce a soudně. Znalec by přišel na odlepený displej a bylo by to na mě, protože v protokolu to zmíněné neni. No když už mi tedy bylo jasné, že věc nemá smysl dál řešit, použil jsem taky fén a vyndal z těla i zbytek. Díky tomu se ukázalo, že v hodinkách voda nikdy nebyla - indikátor vody zůstal krásně bílý a nikde nejsou žádné známky oxidace. Vše možno vidět na rajčeti zde
Pre zobrazenie URL sa musíte prihlásiť včetně protokolů ze servatechu...
Osobně si myslím, že u problému s displejem jde o výrobní vadu a dle videa výš se jedná o vadu rozšířenou. Typuju že vada může nějak souviset s napájením (baterka může zvětšit svuj objem a zatlačit zespoda na displej. No a odlepení krytky senzoru nemá smysl zmiňovat, kitajci používají mizerné lepidlo a tak se odlepuje jak krytka tak třeba u bipek i displej (na mých už 2x). Závěrem bych to shrnul tak, že stratosky, ale i ostatní amazfit hodinky považuju za typický čínský šmejd a od jejich koupě odrazuji (byť se jistě najdou i spokojení uživatelé kteří nebudou souhlasit). Pakliže je chcete přesto koupit, kupte je co nejlevněji můžete, ideálně přímo v číně, protože s reklamací v českých eshopech nejspíš neuspějete stejně jako já (ani s bipkami jsem neuspěl v jiném a ne tak provařeném eshopu). A že na reklamaci dojde je prakticky jisté...
A pokud byste chtěli cokoli jiného kupovat v servatechu, tak si před tim pořádně přečtěte recenze a diskuze, je to veselý čtení